poniedziałek, 18 stycznia 2016

Oryginalny prezent na dzień Babci i Dziadka


21 stycznia Dzień Babci
22 stycznia Dzień Dziadka

To ważne dni w kalendarzu naszej Niny. Więź jaka jest miedzy nią a dziadkami to coś wyjątkowego i wspaniałego. Bo przecież zawsze w jakimś stopniu sprawdza się stara maksyma, że rodzice są od wychowywania a dziadkowie od rozpieszczania.
Nina ma wielkie szczęście, ma 2 babcie i 2 dziadków. Jednych na miejscu, bo mieszkają niedaleko nas, drugich z daleka bo mieszkają ok. 200 km dalej.
Widać po niej, że dziadków mocno kocha i lubi do nich jeździć, a także jak ją odwiedzają. Siłą rzeczy, tych na miejscu (moich rodziców) bardziej utożsamia ze swoimi dziadkami. Moją mamę, a swoją babcię, wprost uwielbia. Ma z nią bardzo silną więź, czasem sama do mnie mówi "baba, baba" i pokazuje na drzwi. Nie może się doczekać, aż ją znów zobaczy :) Myślę, że to urocze.
My zawsze staramy się, by z obojgiem dziadków Nina miała kontakt i ich odwiedzała.


Co dać w prezencie Babci i Dziadkowi, by ich docenić ? Za to że są, że o niej myślą, że się bawią i wygłupiają gdy o to poprosi, że sprawiają podarunki bez okazji i mają zawsze otwarte ręce, gdy trzeba się wtulić i przytulić. Jestem wielkim zwolennikiem w takie dni prezentów od serca. Na razie trochę pomagam Ninie wyrazić jej emocje i sama robię prezenty. Mam nadzieję, że już w przyszłym roku zrobimy razem pierwszą laurkę!
Na pierwsze takie święta zrobiłam album z pierwszego półrocza życia Niny. To najbardziej wzruszający czas i najbardziej umykające chwile. Już teraz trudno mi sobie wyobrazić jak ona mogła być tak malutka....
W tym roku zrobiłam kolaż ze zdjęć z ostatniego roku. Kupiłam dwóm babciom i dziadkom ramki 30 x 40 cm. Dwie rożne, bo dwa różne domy i wystroje wnętrz. Każda rodzina dostała swój unikatowy kolaż. Najwięcej pracy to wybór zdjęć. Jakie momenty wybrać? Które chwile, bym chciała utrwalić? W ramce zmieści się maksymalnie 10 zdjęć, tak aby nie przytłoczyć kolażu, ale żeby też nie było ich za mało. 
Wybrane zdjęcia wydrukowałam.
Potem ułożyłam sobie projekt i docięłam nożyczkami zdjęcia według potrzeb. 
Podkleiłam je taśmą fotograficzną, ale wystarczy klej lub zwykła dwustronna taśma. Nakleiłam na białą kartkę, która fabrycznie w ramce jest tłem. 

Najbardziej lubię w kolażach to, że są wolne od symetrii. To po prostu wizja twórcy. Jak chcemy - tak będzie. Oczywiście trzeba ułożyć zdjęcia równo, by nie powstała niechlujna wyklejanka, ale nie ma przymusu, że wszystko ma być pod linijkę. 
Powstałe kolaże zamknęłam w ramkę i tak powstały prezenty na tegoroczne dni Babci i Dziadka.


Oby przyszły rok Babcie i Dziadkowie byli zdrowi i mieli dużo sił do zabawy z wnuczkami!

Nina, Bogna, Paulina

1 komentarz: