czwartek, 10 listopada 2016

Eksperyment - magicznie rosnące drzewko


Szaro buro za oknem. Nie ma żadnych szans na wyjście na dwór i poskakanie po kałużach, za mocno pada... I co zrobimy? Sięgnęłam po gadżet znaleziony w księgarni za jedyne 15 zł. Magicznie rosnące drzewko!


Wykonane z kartonu drzewko składamy w bardzo prosty sposób i przymocowujemy do plastikowej podstawki.
Podlewamy specjalnym płynem, który jest dołączony do opakowania.
Drzewko z czasem pokrywa się kolorowymi kryształowymi kwiatami.
Pamiętam jeszcze swoje pierwsze doświadczenia z lekcji chemii. Tworzyłam w domu kryształki z nasyconego roztworu wody z solą. Trwało to o wiele dłużej i było mniej spektakularne, ale idea była podobna :)


Zabawka przeznaczona jest dla dzieci +10 lat. Ja postanowiłam ją wyykonać z Niną, która ma 2,5 roku. Jednak zabawa ta była w granicach rozsądku.
Na początku wytłumaczyłam Ninie, że bawimy się tylko jeżeli zaakceptuje fakt, że nie będzie dotykała drzewka. Nina stojąc przed wizją ciekawej i nowej zabawy zaakceptowała warunki. Spokojnie siedziała przy stoliczku i patrzyła jak składam drzewko.
Po złożeniu i podlaniu drzewka postawiłam je na wysokiej szafce tak, żebyśmy mogły na nie patrzeć co jakiś czas, obserwować jak rośnie, ale nie mieć możliwości jego dotknąć.
Wszystko pod moim nadzorem i wytężonej uwadze.


Zabawa uczy cierpliwości. Im dłużej czekałyśmy na efekty, tym były one bardziej spektakularne!:)

Powiem Wam, że miałam tyle samo frajdy, co Nina. Bawiłyśmy się ekstra!
Drzewko z godziny na godziny powiększało się. W międzyczasie coś robiłyśmy, i co jakiś czas do niego wracałyśmy, żeby przyjrzeć się postępom w rośnięciu.
Największa była radość rano następnego dnia, gdy rozwinęło się już całkowicie.
Super pomysł na kreatywne spędzenie czasu w deszczowy jesienny dzień! 
Doskonały pomysł na prezent!
Polecam!

Pozdrawiamy 
Nina, Bogna i Paulina :)

6 komentarzy:

  1. Piekne drzewo.
    My nie robilismy, ale kiedys muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja swoje drzewko kupiłam za 15 zł w Empiku :)

      Usuń
    2. hej, swietny pomysl - nie moge tego nigdzie znalezc, podpowiedz w ktorym kupilas?

      Usuń
    3. Ja kupiłam w Empiku, ale widzę że obecnie są niedostępne:
      http://www.empik.com/magiczne-rosnace-drzewko-majdan-zabawek,p1118787562,zabawki-p

      Ale są inne księgarnie w Internecie, gdzie możesz kupić np. znalazłam tu, ale tam nie kupowałam:
      http://www.dobre-ksiazki.com.pl/magiczne-rosnace-drzewko-p522688.html

      Usuń
  3. Super drzewko. Musze sprawdzić czy u nas w empiku jest

    OdpowiedzUsuń