niedziela, 8 października 2017

Wydrapywanka - kolorowe, zdrapywane obrazki

Wydrapywanka to super pomysł na zabawę dla dzieci w wieku +3 lata. Zdrapywani mają różne poziomy trudności. My zaczęliśmy od najprostszy - notesu do samodzielnego wydrapywania. W sklepach są do kupienia także mandale lub gotowe obrazki do wydrapania. Ninie zabawa bardzo się spodobała. Kolorowe linie ukryte pod czarnymi kartkami zachwyciły ją i zabsorbowały na dłuższy czas. W notesie obrazki tworzymy sami, według pomysłu autora:)


Wydrapywanka doskonale sprawdzi się podczas ćwiczenia na koncentrację oraz  koordynację oko-ręka. Poprawiają sprawność manualną i pobudzają kreatywność maluchów. Dlatego polecam takie zabawy każdemu!
Wydrapywankę można zrobić samemu. Najpierw malujemy kartkę papieru różnokolorowymi kredkami świecowymi. Ważne by zakolorować całkowicie całą kartkę. Następnie wycieramy ją chusteczką i malujemy całość czarnym tuszem kreślarskim. Czekamy aż całość wyschnie i możemy wykałaczka lub patyczkiem do szaszłyków rysować swoje arcydzieło!
Ja kupiłam już gotowy notes w sklepie (Flying Toger) za 6 zł. Tutaj wydaje mi się, że samo przygotowywanie wydrapywanki nie byłoby na naszym poziomie (3 lata) aż tak interesujące. A poza tym czarny tusz kreślarski napawa mnie widmem plam nie do zmycia i sprania...ale może się mylę! Dla Niny, na jej etapie, to sama zabawa w zdrapywanie jest kluczowa, dlatego skorzystałam z gotowego rozwiązania i jestem zadowolona z zabawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz